novoročné ciele inak

Väčšina novoročných predsavzatí, úprimne, skončí po pár týždňoch. V tých lepších prípadoch. Dovolím si generalizovať: neúspech je rozhodnutý už pred samotným začiatkom – v tom, ako si naše ciele nastavíme.

V atmosfére rodiny a priateľov počas Vianočných sviatkov a osláv Nového roka je ľahké cítiť sa motivovaný a dávať si ambiciózne ciele. Pre ich plnenie je kľúčové, aby boli zároveň realistické – z finančného, no hlavne z časového hľadiska. Stanovenie si nových zvykov s ohľadom na naše reálne možnosti zaručí našu dôveru v to, že ich dokážeme plniť. To je bod, od ktorého sa dá odpichnúť ďalej.

Dôležitá pri plánovaní nových rutín je tiež flexibilita. Pri tej by sme mali počítať s tým, že náš plán nemusí každý týždeň vyjsť podľa predstáv, pretože plány sa môžu rýchlo meniť. Choroba, škola, práca, iné náhle povinnosti môžu narušiť náš rozvrh dňa – preto je dobré nechať si priestor na zmeny a neobviňovať sa, ak veci nejdú podľa plánu.

Začať v malom a postupne budovať. Tento princíp súvisí s realistickým nastavením cielov a tiež s flexibilitou a je aplikovateľný v rôznych oblastiach – pohyb, strava, práca, sebarozvoj…
Začnime v malom množstve, v malých intervaloch. To znamena začať nový zvyk tak, aby bolo pre nás čo najľahšie uspieť resp. takmer nemožné nedodržať to. Príklad: meditácia 10 minút každý deň. Cvičenie 3x do týždňa.