problém odporúčaných videí

Problém sekcie odporúčaných videí je jej obsah. Výber týchto videí väčšinou neobsahuje to, čo hľadáme, ak hľadáme zmenu. Videá (alebo články) sú pre nás odporúčané na základe algoritmu, ktorý vyhodnocuje našu aktivitu – naše zvyky. Ak hľadáme zmenu, potrebujeme hľadať mimo to, čo nám odporúča algoritmus.

Odporúčané videá sú pre nás lákavé, pretože v nás evokujú myšlienku, že ich obsah stojí za to. Sekcia odporúčané nás láka aj tým, že nevyžaduje námahu. Nemusíme hľadať, pretože máme množstvo odporúčaných možností na jednom mieste a stačí jedno kliknutie. Nemusíme hľadať, pretože algoritmus našiel za nás. Ignorujeme pritom fakt, že väčšinou nás jeho výber nikam neposunie.

Ak hľadáme zmenu, potrebujeme vynaložiť úsilie, nie zvoliť si jednoduchú možnosť.