zmätení sme ľahšie ovplyvniteľní

Marketing, v tom negatívnom zmysle slova, využíva nátlak na naše rozhodovanie – napríklad tým, že máme na výber obrovské množstvo možností.

Máme na výber stále viac príchutí čokolád, proteínov a doplnkov výživy. Na trh sa dostáva stále viac značiek, ktoré hovoria to, čo už bolo povedané a ktorých heslom je kvalita. Netýka sa to len trhu, ale aj oblasti výskumov, kde pribúda stále viac argumentov pre obe strany mince. Pre nás ako zákazníkov a ľudí, ktorí chcú kvalitné produkty, je ťažšie vyberať zo stále väčšej ponuky, pretože veci, ktoré sa zdali byť jasné pár rokov dozadu, dnes tak samozrejmé nie sú – nájdeme argumenty a štúdie, ktoré ukazujú pozitívne vplyvy na zdravie pri takmer každej diéte. Keďže nemáme čas zaoberať sa metodológiou každého výskumu na to, aby sme vedeli hodnotiť ich relevantnosť, ostávame zmätení. A zmätení sme ľahšie ovplyvniteľní.